social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

پنجشنبه1403/2/13

08:41:0

40

گشت مشترک بازرسی از واحدهای توليد بتن آماده شهرستان قروه

در راستای اجرای صحیح استانداردها در توليد بتن با کیفیت با حضور نمایندگان نظام مهندسی، راه و شهرسازی، شهرداری و استاندارد از واحدهاي توليدی بتن آماده سطح شهرستان بازرسی شد.
به گزارش روابط عمومی ادار‌ه کل استاندارد استان کردستان: اجرای استاندارد ملی ایران به شماره 6044 از سال 81 برای تمامی واحدهای تولیدی بتن آماده اجباري شده و اداره‌کل استاندارد کردستان به منظور اجراي درست آن به صورت دوره‌ای از واحدهاي توليدي، بازرسي به عمل می‌آورد.
بر اساس این گزارش به نقل از مسئول نمایندگی استاندارد در شهرستان قروه: با توجه به اینکه ‌هم اکنون همه کارخانه‌هاي توليد بتن آماده موظف به داشتن استاندارد و آزمايشگاه کنترل کيفيت بتن هستند، واحدهاي توليد بتن براساس نمونه برداری و بازرسي‌های دوره‌ای، پایش و در صورت عدم انطباق کیفیت بتن آنها، برابر مقررات از سوی سازمان ملی استاندارد ایران با آنها برخورد خواهد شد.
گفتنی است: هم اکنون چهار واحد توليد بتن آماده در سطح شهرستان قروه وجود دارد که سه واحد فعال و دارای پروانه استاندارد معتبر هستند و یک واحد نیز در حال حاضر فاقد فعالیت و تعطیل است.
مسئول نمایندگی استاندارد در شهرستان قروه تأکید داشت: اشاره به این مسئله ضروریست که استفاده از بتن ‌دست‌ساز در اجرای پروژه‌ها از جمله فونداسیون، ستون، سقف و ... ممنوع بوده و ناظران ساختمان ملزم به استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت و سازها هستند و در صورت تخلف مالکان و مجریان نسبت به انعکاس آن به شهرداری‌ها و مراجع صادرکننده مجوز اقدام تا برخورد لازم با متخلفان اعمال شود.

 

تصاویر