social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

رویدادهای مهم

بيشتر

پنجشنبه1400/10/2

11:26:1

337

بازرسی و نمونه برداری از گلخانه هیدرو‌پونیک وینا‌ی دهگلان

زاهد امیری حسینی، مسوول نمایندگی استاندارد در شهرستان دهگلان از نمونه‌برداری و بازرسی از گلخانه‌ی هیدروپونیک وینا‌ی روستای صادق آباد شهرستان دهگلان در آذر ماه سال جاری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان کردستان، امیری حسینی گفت: در راستای دریافت پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی، استاندارد و شرکت بازرسی، از شهرک گلخانه خیار وینای روستای صادق آباد دهگلان با4300 ظرفیت تُن، تحت عنوان محصول سالم بازرسی و نمونه برداری صورت گرفت.
وی افزود: هیدروپونیک یا آب‌کشت، یکی از روش‌های خلاقانه تولید محصولات کشاورزی بدون خاک و سم و با کم‌ترین نیاز به آب (با استفاده از محلول مغذی) است. در ایران، ده‌ها گلخانه به این روش راه اندازی شده که یکی از این گلخانه‌ها، گلخانه‌ی هیدروپونیک وینای روستای صادق آباد در شهرستان دهگلان است که 4300 تُن ظرفیت دارد.

مسوول نمایندگی استاندارد در شهرستان دهگلان با بیان اینکه گلخانه‌ی هیدروپونیک یکی از دستاوردهای کشاورزی مدرن است، عنوان کرد: با این روش، در هر نقطه‌ای از ایران می‌توان هر محصول کشاورزی را بدون توجه به اقلیم و نوع خاک، برداشت کرد.